۰۲۱-۸۷۷۰۰۹۱۳

اخذ اقامت از طریق استارپ در فنلاند۲۰۲۴

اخذ اقامت از طریق استارپ در فنلاند۲۰۲۴
۲۱ فروردین

شما با مطالعه این مقاله، پاسخ سؤالات زیر را خواهید دانست:

  • اخذ اقامت از طریق استارتاپ در فنلاند
  • اخذ شهروندی فنلاند از طریق استارتاپ ۲۰۲۴
  • مزایای دریافت اقامت از طریق استارتاپ فنلاند
  • هزینه های استارتاپ در فنلاند ۲۰۲۴
  • مراحل دریافت ویزای استارتاپ فنلاند
  • مدارک مورد نیازبرای دریافت ویزای استاتاپ فنلاند
  • ایده های استارتاپی

این مقاله توسط متخصصان اسمارت‌آپ ویزا و برای استفاده کارآفرینان ایرانی نگارش و منتشر شده است. هرگونه بازانتشار آن بدون مجوز از اسمارت‌آپ ویزا، مورد پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت.

اخذ اقامت از طریق استارتاپ در فنلاند۲۰۲۴

فنلاند مکانی جذاب برای مهاجرت از طریق استارتاپ است؛ زیرا دسترسی آسانی به بازار اروپا ارائه می‌دهد. این کشور زیرساخت‌های قدرتمندی دارد و محیطی مناسب کسب ‌و کار برای کارآفرینان جهانی فراهم می‌کند.به همین دلیل کار آفرینان علاقه مند به اخذ اقامت از طریق ویزای استارتاپ فنلاند در سال ۲۰۲۴ می باشند. در ادامه به شما توضیح می دهیم چطور ویزای استارتاپ فنلاند به تابعیت این کشور ختم می شود.

اخذ شهروندی فنلاند از طریق استارتاپ ۲۰۲۴

اولین گام برای رسیدن به شهروندی فنلاند  از طریق استارتاپ تاسیس یک شرکت استارتاپی در این کشور است. برای راه اندازی یک کسب و کار شما باید مراحلی را طی کنید که به طور خلاصه در این جا توضیح می دهیم:

اگر صاحب شرکتی هستید که به‌تازگی تأسیس شده و روبه‌رشد است، یا در شرف تأسیس یک شرکت استارتاپی هستید، کارآفرین استارتاپ محسوب می‌شوید.

داشتن شرکت استارتاپی، به طور خودکار شما را واجد شرایط دریافت ویزای استارتاپ فنلاند 2024 نمی‌کند، بلکه باید ارزیابی مطلوبی از Business Finland دریافت کرده و ثابت کنید که کسب ‌و کار شما زمینه کافی برای رشد سریع را دارد. در این صورت، Business Finland بیانیه‌ای برای شما صادر می‌کند که باید آن را به درخواست مجوز استارتاپ خود پیوست کنید.

به‌طورکلی، این ویزا برای دو سال صادر می‌شود و پس از پایان دوره می‌توان آن را تمدید کرد. در پایان ۴ سال شما می توانید درخواست اقامت دایم کنید که در صورت واجد شرایط بودن اقامت این کشور را به دست می آورید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که این مجوز شامل هیچ ضوابط سرمایه‌گذاری یا ارائه حمایت مالی نمی‌شود. اخذ اقامت از طریق استارتاپ در فنلاند ۲۰۲۴ به موارد زیر بستگی دارد:

  • راه‌اندازی استارتاپ با مسئولیت محدود در فنلاند
  • حفظ کردن کسب‌ و کار در مدت اقامت در فنلاند
  • رشد و گسترش استارتاپ در سطح بین‌المللی 
اخذ اقامت از طریق استارتاپ در فنلاند

مزایای اخذ اقامت از طریق استارتاپ فنلاند

اخذ اقامت از طریق استارتاپ در فنلاند۲۰۲۴ مزایایی دارد که هر یک از آن‌ها شامل نکاتی می‌شوند. در ادامه، به بررسی این نکات مهم خواهیم پرداخت.

اکوسیستم مناسب برای کسب ‌و کار: فنلاند یکی از بهترین کشورهای اروپا برای شرکت‌های نوپا و استارتاپی است. بازار رقابتی این کشور و شرکت‌های تجاری نوآورانه در آن سبب می‌شود این کشور فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای دسترسی به بازار اروپا داشته باشد.

کیفیت زندگی بهتر: فنلاند یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی با زیرساخت‌های عالی است. این کشور می‌تواند برای ساکنان خود، کیفیت زندگی خوب و امکانات بهداشتی درجه ‌یک فراهم کند. علاوه بر این، پلن‌های دولتی جذابی برای کارآفرینان استارتاپی در دسترس است. این یکی دیگر از دلایل مهمی است که دریافت ویزای استارتاپ فنلاند 2024 تقاضای بسیاری دارد.

امکان اقامت: ویزای استارتاپ فنلاند 2024 فرصت‌هایی را برای دریافت اقامت در این کشور فراهم می‌کند. هنگام درخواست اجازه اقامت می‌توانید برای ویزای D نیز درخواست دهید تا بلافاصله پس از دریافت مجوز اقامت، به فنلاند سفر کنید.

امکان مهاجرت با خانواده: فنلاند با امکانات آموزشی درجه یک و خدمات محلی مناسب، گزینه‌ای عالی برای مهاجرت با خانواده محسوب می‌شود؛ از این‌رو شما و خانواده‌تان می‌توانید هم‌زمان برای دریافت اجازه اقامت اقدام کنید، اما نکته مهم این است که دریافت ویزای استارتاپ فنلاند 2024، علاوه بر مزایای فوق چالش‌هایی هم به همراه دارد. این چالش‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند؛ پس قبل از درخواست برای این ویزا تحقیق کنید تا مطمئن شوید این کشور برای کسب ‌و کار شما مناسب است یا خیر.

اخذ اقامت از طریق استارپ در فنلاند

هزینه‌های استارتاپ در فنلاند ۲۰۲۴

دریافت ویزای استارتاپ فنلاند 2024، این مکان را برای کارآفرینان بین‌المللی فراهم می‌کند تا در فنلاند استارتاپی ایجاد کنند و تبدیل به بخشی از اکوسیستم تجاری این کشور شوند. این مجوز، برای بنیان‌گذاران استارتاپ‌هایی است که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می‌آیند. این مجوز در ابتدا می‌تواند برای حداکثر دو سال صادر شود و پس از آن می‌توانید آن را تمدید کنید. همچنین شامل هیچ شرایط جذب سرمایه یا حمایت مالی نمی‌شود. در جدول زیر، هزینه‌ها و شرایط مربوط به اخذ اقامت از طریق استارتاپ در فنلاند۲۰۲۴ را مشاهده خواهید کرد:

مدرک تحصیلی

الزامی نیست

مدت‌زمان ویزا

24 ماه

خودکفایی استارتاپ‌ها

بله

هزینه ویزا

390 دلار

تمکن مالی شخصی

26.760 دلار

حداقل سرمایه‌گذاری

0 دلار

زمان پردازش

90 روز

اپلیکیشن فی الکترونیکی

400 یورو

هزینه تمدید مجوز الکترونیکی

170 یورو

اپلیکیشن فی کاغذی

480 یورو

هزینه تمدید مجوز کاغذی

430 یورو

مراحل دریافت ویزای استارتاپ فنلاند

فرایند درخواست برای ویزای استارتاپ فنلاند 2024 دارای چند مرحله است. در ادامه، هریک از این مراحل را به شما معرفی می‌کنیم:

۱- بیانیه واجد شرایط بودن: اولین مرحله برای ویزای استارتاپ فنلاند، درخواست بیانیه واجد شرایط بودن از Business Finland است. بدین منظور، طرح بیزنس و مدارک خود را به این سامانه ارسال کنید. Business Finland اسناد شما را ارزیابی و تعیین می‌کند که آیا ایده تجاری شما معیارهای رشد سریع در این کشور را برآورده می‌کند یا خیر. هیچ ددلاینی برای بیانیه واجد شرایط بودن وجود ندارد.

۲- درخواست برای خدمات مهاجرت فنلاند: هنگامی که بیانیه واجد شرایط بودنتان را از Business Finland دریافت کردید، می‌توانید برای اپلای ویزای استارتاپ فنلاند 2024 اقدام کنید. بیانیه واجد شرایط بودن دو ماه بیشتر اعتبار ندارد و هنگام درخواست، باید آن را پیوست کنید. لطفاً توجه داشته باشید که هریک از اعضای تیم شما، باید درخواست‌های خود را جداگانه ارسال کنند.

۳- تمکن مالی: برای اقامت در فنلاند، باید تمکن مالی خود را ثابت کنید. بدین‌منظور باید به ازای هر ماه اقامت خود در فنلاند حداقل 1000 یورو داشته باشید.

۴- تأسیس شرکت در فنلاند: پس از دریافت مجوز استارتاپ در فنلاند، می‌توانید یک شرکت در این کشور تأسیس کنید.

۵- تمدید مجوز اقامت: شما باید هر دو سال یک‌بار، مجوز اقامت خود را تمدید کنید. برای این کار می‌توانید مستقیم در اداره مهاجرت فنلاند درخواست دهید.

دریافت ویزای استارتاپ فنلاند و اجازه اقامت در این کشور، درصورت ارسال درخواست الکترونیکی، 14 روز زمان می‌برد. درخواست‌های کاغذی نیز تقریباً یک تا دو ماه طول می‌کشد تا پردازش شوند. زمان رسیدگی به تمدید مجوز اقامت نیز حدوداً یک تا دو ماه است.

اخذ اقامت از طریق استارپ در فنلاند

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای استارتاپ فنلاند ۲۰۲۴

کارآفرینان بین‌المللی، به‌منظور واجد شرایط بودن برای درخواست ویزای استارتاپ فنلاند ۲۰۲۴، باید شرایط خاصی داشته باشند که عبارت است از:

۱- تیم استارتاپی متشکل از حداقل دو بنیانگذار با تجربیات مربوط به آن زمینه

۲- ارائه دلایل کافی برای تأسیس یک شرکت با امکان رشد سریع در فنلاند

۳- طرح کسب ‌و کار نوآورانه

۴- تعهد به ایده کسب‌ و کار و نشان دادن دامنه رشد سریع آن در مقیاس بین‌المللی؛ برای مثال تیم شما باید حداقل 60 درصد از مالکیت شرکت را در اختیار داشته باشد.

۵- دسترسی به منابع و بودجه برای توسعه مراحل اولیه کسب ‌و کار

۶- داشتن مدارک مبتنی بر حمایت مالی مطمئن برای اقامت و کسب ‌و کار شما در فنلاند

نبود حتی یکی از این شرایط، سبب می‌شود شما حائز دریافت ویزای استارتاپ فنلاند نباشید. همچنین باید ثابت کنید در طول اقامتتان در این کشور، در شرکت خود کار خواهید کرد. این موضوع برای برآورده کردن معیارهای ارزیابی Business Finland برای اعطای بیانیه واجد شرایط بودن، لازم است. موارد دیگری هم وجود دارند که در این مسیر به شما کمک می‌کنند:

– تیم تجاری باید بداند که ایده محصول یا خدمات به چه چیزی نیاز دارد؛ به‌خصوص اگر این استارتاپ کاملاً جدید باشد.

-تیم شما باید یک پایگاه مشتری بالقوه و یک مدل درآمدزایی را شناسایی کند و برنامه‌های خود را برای رشد تجارت در سطح بین‌المللی نشان دهد.

-تیم تجاری شما باید اندازه کسب‌وکار و پتانسیل بازار هدف را تخمین بزند.

-تیم شما باید تجربه گسترده‌ای در زمینه مربوطه داشته باشد.

-این شرکت باید برای اقتصاد فنلاند ارزش‌آفرینی کند.

Business Finland انتظار ندارد شرکت استارتاپی شما در همان ابتدا، کل هزینه‌های لازم برای تأسیس شرکت را ارائه دهد، اما از شما می‌خواهد شواهدی مبنی بر تأمین منابع مالی کافی در زمان لازم ارائه دهید.

ایده های استارتاپی

در این بخش، برای آشنایی با فرصت‌های استارتاپ در فنلاند تعدادی از مشاغلی را که می‌توانید به‌عنوان ایده استارتاپی در فنلاند راه‌اندازی کنید، گردآوری کرده‌ایم. این ایده‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • تولید تی‌شرت‌های مد روز
  • تأسیس شرکت در زمینه توسعه اپلیکیشن موبایل
  • راه‌اندازی یک مرکز نوآوری و خلاقیت
  • تولید محصولات بهداشتی و مراقبت‌های پوستی
  • تأسیس فروشگاه اینترنتی
  • تأسیس کترینگ غذای بیرون‌بر
  • توسعه تجارت وابسته به همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  • راه‌اندازی بلاگ
  • راه‌اندازی پلتفرم فریلنسری
  • تأسیس آژانس مسافرتی
  • راه‌اندازی خدمات تور شهری و بین شهری
  • ایجاد شرکت مربوط به تکنولوژی
  • راه‌اندازی کسب و کار خدمات بهداشتی خانگی
  • راه‌اندازی کسب و کار مربوط به خدمات ملی
  • توسعه سرویس تجزیه و تحلیل داده
  • توسعه سرویس محاسبه حقوق و دستمزد
  • راه‌اندازی تجارت خدمات حقوقی
  • ایجاد یک کسب‌وکار اینترنتی
  • ضبط ویدئو برای کانال یوتیوب
  • تولید مکمل‌های ورزشی و بدنسازی
  • فروش قطعات لوازم خانگی
  • راه‌اندازی کسب‌وکار مربوط به نصب دوربین خانگی هوشمند
  • تولید کیف و کفش
  • راه‌اندازی مرکز مشاوره روانشناسی
  • انجام خدمات مربوط به رزومه و پورتفولیو
  • راه‌اندازی آرایشگاه
  • راه‌اندازی وب‌سایت آموز آنلاین
  • تأسیس شرکت پیمانکاری

جمع بندی

ارائه پلن شرکت استارتاپی برای دریافت ویزای استارتاپ فنلاند در سال 2024، یکی از بهترین راه‌های موجود به‌منظور کسب اقامت در یک کشور اروپایی است که مردم ایران می‌توانند از آن استفاده کنند. بدین منظور باید طرح یک استارتاپ با مسئولیت محدود را به Business Finland ارائه دهید. درصورت پذیرش و اخذ اقامت دو ساله، باید برای حفظ و کسب درآمد از آن تلاش کنید تا درنهایت، امکان تمدید اقامت را داشته باشید. موسسه مهاجرتی اسمارت آپ ویزا آماده‌ی ارائه مشاوره به کسب‌وکارها و کارآفرینان در جهت اخذ اقامت از طریق استارتاپ در فنلاند۲۰۲۴ است. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ تماس حاصل فرمایید.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.