۰۲۱-۸۷۷۰۰۹۱۳

ویزای استارتاپ فرانسه ۲۰۲۴

ویزای استارتاپ فرانسه ۲۰۲۴
۱۳ اسفند

ویزای استارتاپ فرانسه۲۰۲۴

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی در این کشور، راه‌اندازی استارتاپ از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت کشور فرانسه ۲۰۲۴به حساب می‌آید. استارتاپ ویزای فرانسه مناسب کارآفرینانی است که قصد دارند کسب‌وکار جدید و رو به رشدی را راه‌اندازی کنند. اگر شما نیز قصد مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ فرانسه را دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعات مورد نیاز را برای شما جمع‌آوری کنیم. پس با ما همراه باشید.

شما با مطالعه این مقاله، پاسخ سؤالات زیر را خواهید دانست:
  • انواع استارتاپ ویزای فرانسه
  • شرایط عمومی دریافت استارتاپ ویزا فرانسه
  • شرایط اخذ استارتاپ ویزای فرانسه
  • مدارک مورد نیاز برای درخواست استارتاپ ویزا فرانسه
  • مراحل اخذ استارتاپ ویزای فرانسه
  • هزینه صدور استارتاپ ویزای فرانسه
  • اخذ تابعیت از طریق استارتاپ ویزای فرانسه:
  • حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای استارتاپ

این مقاله توسط متخصصان اسمارت‌آپ ویزا و برای استفاده کارآفرینان ایرانی نگارش و منتشر شده است. هرگونه بازانتشار آن بدون مجوز از اسمارت‌آپ ویزا، مورد پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت.

انواع استارتاپ ویزای فرانسه

از انواع استارتاپ ویزای فرانسه می‌توان سه مورد را نام برد که به آن‌ها گذرنامه استعداد نیز گفته می‌شود. انواع استارتاپ ویزای فرانسه عبارت‌اند از:

۱- ویزای فناوری فرانسه برای بنیان‌گذاران

این نوع ویزا مخصوص بنیان‌گذاران بین‌المللی استارتاپ‌هاست که انکوباتورها و حامیان انتخاب می‌کنند.

۲- ویزای فناوری فرانسه برای کارمندان

این نوع ویزا مناسب کارمندانی است که شرکت‌های فرانسه آن‌ها را استخدام کرده‌‌اند.

۳- ویزای فناوری فرانسه برای سرمایه‌گذاران

برای اخذ این ویزا به سرمایه ۳۰۰۰۰ یورویی نیاز است. این سرمایه باید صرف ایجاد شغل جدید و سودآوری برای کشور فرانسه شود.

 

شرایط عمومی دریافت استارتاپ ویزا فرانسه

راهنمای جامع استارتاپ ویزای فرانسه

شرایط اخذ استارتاپ ویزای فرانسه

برای اخذ استارتاپ ویزای فرانسه باید شرایط زیر را داشته باشید و اگر تنها یک ایده نوآورانه را به کشور فرانسه ارائه دهید برای آن‌ها کافی نیست.

این شرایط عبارت‌اند از:

1- داشتن منابع مالی کافی

دولت فرانسه از 1 ژانویه 2022 این قانون را تصویب کرد که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خارجی برای راه‌اندازی استارتاپ باید حداقل به مقدار 19237 یورو (20909 دلار) منابع مالی داشته باشید.

2- ارائه پروژه تجاری نوآورانه

برای اخذ استارتاپ ویزای فرانسه ایده‌ای که ارائه می‌دهید باید نوآورانه باشد و اثبات کند می‌تواند به استارتاپی رو به رشد و سودآور تبدیل شود.

3- تأیید پروژه توسط یک نهاد

پروژه تجاری شما باید توسط یک نوع از سازمان‌ها مانند شرکت‌ها، سازمان‌های تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها و انکوباتورها حمایت شود. روند درخواست حمایت توسط انکوباتورها به‌صورت زیر است:

  • تعهدنامه‌ای را به آن‌ها تحویل دهید.
  • نامه پذیرش خود را از آژانس دولتی دریافت کنید.
  • مدارک مورد نیاز و فرم درخواست پرشده را برای آن‌ها ارسال کنید.

اگر نامه‌ای با مضمون تأیید درخواست حمایت توسط انکوباتور برای شما ارسال شود، به این معناست که استارتاپ و ایده شما توسط آنان تأیید شده است. اکنون می‌توانید این نامه را به سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور مبدأ خود تحویل دهید.

4- اثبات تمکن مالی

متقاضی باید مدارکی را که بتواند تمکن مالی او را ثابت کند (در قالب صورتحساب بانکی یا اثبات درآمد) به کشور فرانسه ارائه دهد. این گواهی ثابت می‌کند فرد می‌تواند هزینه‌های مورد نیاز در کشور فرانسه را پرداخت کند.

5- پرداخت هزینه‌های درخواست

متقاضی علاوه بر داشتن منابع مالی کافی، باید هزینه‌هایی را برای اخذ استارتاپ ویزای فرانسه بپردازد. این هزینه‌ها شامل حق تمبر (25 یورو)، هزینه ویزای طولانی‌مدت (99 یورو) و هزینه ارائه طرح به سازمان‌های حمایت‌کننده (200 یورو) است. خبر خوب این است که مجوز اقامت کوتاه‌مدت در کشور فرانسه به پرداخت مبلغی نیاز ندارد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست استارتاپ ویزا فرانسه

برای ثبت درخواست خود به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

حتما بخوانید: راهنمای جامع مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ فرانسه

مراحل اخذ استارتاپ ویزای فرانسه

برای اینکه بتوانید استارتاپ ویزای فرانسه را به دست آورید باید مراحل زیر را به دقت طی کنید:

  • برای اینکه بتوانید استارتاپ ویزای فرانسه را به دست آورید باید مراحل زیر را به دقت طی کنیدر ابتدا بررسی کنید آیا شرایط لازم گفته‌شده در بالاتر را دارید یا خیر. درصورت واجد شرایط بودن باید یک مؤسسه حمایت‌کننده یا انکوباتور را برگزینید.
  • پس از بررسی شرایط، فرم درخواست استارتاپ ویزای خود را پر کنید و مدارکی را که ماهیت استارتاپ شما را تأیید می‌کند درخواست کنید و آن‌ها را نگه دارید.
  • بسته به اینکه آیا شما قبلاً در فرانسه زندگی کرده‌اید یا خیر می‌توانید برای دریافت ویزای طولانی‌مدت و مجوز اقامت خود درخواست دهید و آن را دریافت کنید.
  • به فرد متقاضی توصیه می‌شود از حدود 90 روز قبل از ورود خود به کشور فرانسه برای استارتاپ ویزا درخواست دهد. پس از ورود به کشور فرانسه باید ویزای اقامت طولانی‌مدت خود را به دولت فرانسه تحویل دهید. پس از انجام این مراحل، اجازه اقامت شما صادر خواهد شد. مدت اقامت 4 سال است و پس از آن نیز تمدید می‌شود. برای تمدید ویزا باید هزینه جداگانه به مقدار 225 یورو پرداخت شود.
  • پس از اخذ مجوز اقامت و ارائه مدرکی که ماهیت استارتاپ شما را تعیین می‌کند، باید مدارک خواسته‌شده را به سفارت فرانسه تحویل دهید. این مدارک شامل گذرنامه دارای اعتبار و 3 قطعه عکس در ابعاد پاسپورتی است.
  • پس از گذراندن همه مراحل، فرد متقاضی اکنون می‌تواند استارتاپ ویزای فرانسه خود را دریافت کند. البته استارتاپ ایشان باید سودآوری و نوآوری خود را به دولت فرانسه اثبات کند. در این صورت می‌تواند استارتاپ ویزای خود را به‌صورت مرتب تمدید کند.

هزینه صدور استارتاپ ویزای فرانسه

مورد

هزینه

حق تمبر

25 یورو

درخواست ویزای طولانی‌مدت

99 یورو

ارائه طرح به سازمان‌های حمایت‌کننده

200 یورو

راهنمای جامع استارتاپ ویزای فرانسه

اخذ تابعیت از طریق استارتاپ ویزای فرانسه:

امکان درخواست تابعیت پس از 5 سال زندگی در فرانسه وجود دارد. شرایط آن به‌صورت زیر است:

متقاضی برای 5 سال متوالی در کشور فرانسه اقامت داشته باشد.

سطح بالای زبان فرانسه داشته باشد تا بتواند با افراد جامعه به‌خوبی ارتباط برقرار کند.

  1.  متقاضی نبایدهیچ‌گونه سابقه کیفری نداشته باشد.
ویزای استارتاپ ویزای فرانسه

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای استارتاپ

برای این منظور دو گزینه وجود دارد:

۱-دسته بنیان‌گذاران

در این دسته، هیچ حداقلی برای مقدار سرمایه‌گذاری در نظر نگرفته شده است. البته هر چه میزان سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، شانس پذیرش توسط انکوباتور و مقامات فرانسوی بیشتر است.

۲- دسته سرمایه‌گذاران

حداقل 30000 یورو باید توسط فرد متقاضی یا شرکت او به دولت فرانسه پرداخت شود. شرط مهمی که باید رعایت کرد این است که این سرمایه‌گذاری باید برای اقتصاد فرانسه سود داشته باشد و شغل ایجاد کند (حداقل 4 شغل).

ویزای استارتاپ ویزای فرانسه

سخن پایانی

همان‌گونه که در این مطلب توضیح دادیم، شما برای اخذ استارتاپ ویزای فرانسه به ارائه یک طرح تجاری جدید به سازمان‌ها یا انکوباتورها نیاز دارید تا از این طرح شما حمایت و آن را تأیید کنند. درصورت تأیید شدن می‌توانید به فرانسه سفر کرده و مجوز اقامت خود را دریافت کنید. درصورت داشتن تجارت و استارتاپ رو به رشد می‌توانید این ویزا را دوباره تمدید کنید. در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با انواع و شرایط اخذ استارتاپ ویزای فرانسه، مدارک مورد نیاز، هزینه صدور ویزا، مدت‌زمان صدور آن و… صحبت کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب به پاسخ سؤالات خود درباره استارتاپ ویزا فرانسه رسیده باشید و این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

راهنمای جامع استارتاپ ویزای فرانسه

سوالات متداول

بله، سن متقاضی باید بین بالای 18 سال باشد.

خیر، نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه نیست.

بله، همسر و فرزندان زیر 18 سال می‌توانند به ایشان بپیوندند

بله، پس از گذشت 4 سال از اخذ استارتاپ ویزا فرانسه می‌توان آن را تمدید کرد.

متقاضی پس از 5 سال اقامت متوالی در این کشور، برخورداری از سطح بالا در زبان فرانسه و نداشتن سابقه کیفری می‌تواند تابعیت فرانسه را اخذ کند.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.