۰۲۱-۸۷۷۰۰۹۱۳

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا
۲۹ فروردین

کانادا سالانه میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده است که با اهداف گردشگری، تفریحی، سفرهای کاری و یا بازدید از دوستان و خانواده با ویزاهای غیر اقامتی به این کشور سفر می‌کنند و به روش های مختلفی مجوز مورد نیاز برای اقامت موقت در کانادا را دریافت می‌کنند. افرادی که برای یک مدت زمان کوتاه، معمولا برای 6 ماه، بخواهند به کانادا سفر کنند باید ویزای اقامت موقت و یا TRV دریافت کنند که اصطلاحا به آن ویزای توریستی گفته می‌شود. ویزای توریستی کانادا، در واقع مجوز ورود اتباع خارجی به این کشور را  صادر می‌کند اما نکته حائز اهمیت آن است که با ویزای توریستی شما مجاز به کار، تحصیل، استفاده از خدمات بهداشتی، استفاده از مزایای دولتی و یا اقامت دائم در این کشور را نخواهید داشت.

 

انوع ویزای توریستی کانادا

1. ویزای سینگل کانادا

ویزای سینگل کانادا برای مدت زمان مشخصی صادر می‌شود و فرد دارنده این ویزا قادرخواهد بود تنها یک بار به خاک این کشور وارد شود و در مدت زمان قید شده در ویزا باید ازکشور خارج شود. اگر فرد پیش از پایان اعتبار ویزای سینگل از کشور کانادا خارج شده باشد، این ویزا اعتبار و ارزش خود را از دست داده و برای ورود مجدد به کانادا باید برای دریافت مجدد ویزا اقدام کند. لازم به ذکر است که سفر به ایالات متحده از این قاعده مستثنی است. در صورتی که شخص به ایالات متحده سفر کند برای بازگشت به کانادا نیازی به ویزا نخواهد داشت.

2. ویزای مولتیپل کانادا

ویزای مولتیپل کانادا به فرد دارنده آن اجازه می‌دهد به مدت شش ماه بدون نیاز به تمدید به خاک کانادا رفت و آمد داشته باشد. این ویزا می‌تواند حداکثر تا ۱۰ سال یا یک ماه قبل از انقضای پاسپورت فرد معتبر باشد.

مهمترین ویژگی‌های ویزای مولتیپل کانادا:

از آنجایی که اعتبار پاسپورت ایرانی حداکثر ۵ سال است، ویزای مولتیپل کانادا در ایران به ویزای ۵ ساله کانادا نیز شهرت یافته است. اما در عمل اگر از اعتبار پاسپورت متقاضی، ۳ سال مانده باشد، ویزای مولتیپل وی نیز ۳ سال اعتبار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ کانادا

ویزای مولتیپل کانادا

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

نحوه تمدید ویزای توریستی کانادا

افرادی که با ویزای توریستی به کانادا سفر کرده‌اند و می‌خواهند بیشتر از مدت ویزای خود در این کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند برای تمدید ویزای خود از طریق فرم IMM 5708 درخواست دهند. در واقع IMM 5708 ، فرمی است که ساکنان موقت برای تغییر برخی از شرایط اقامت و یا تمدید ویزای خود در کانادا از آن استفاده می‌کنند.

در صورتی که شما ثابت کنید اقامت شما در این کشور موقت است و از وضعیت مالی مناسبی برخوردار هستید و در زمان حضور در این کشور می‌توانید از لحاظ مالی خود را در حمایت کنید، هرچند بار که بخواهید می‌توانید از این فرم استفاده کنید. لازم به ذکر است این فرم تاثیری بر وضعیت اقامت شما برای تحصیل یا اشتغال در این کشور ایجاد نمی‌کند. اگر درخواست شما برای تمدید اقامت در کانادا تأیید شود، سندی به شما ارائه می‌شود که مدت زمان اقامت مجدد شما در کانادا را مشخص می‌کند. این سند شامل یک تاریخ انقضا است که در پایان این تاریخ باید خاک این کشور را ترک کنید.

نحوه تمدید ویزای توریستی کانادا

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

دلایل متفاوتی برای ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا وجود دارد که مهم‌ترین آن عبارت‌اند از :

ویزای توریستی کانادا از جمله ویزاهایی است که در سال های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اگرچه ممکن است مراحل درخواست ویزای کانادا چندان پیچیده به نظر نرسد اما دریافت ویزای توریستی کانادا نکات بسیار مهم و اساسی دارد که در صورت عدم رعایت این استانداردها امکان ریجکت شدن درخواست شما وجود دارد.

افرادی که درخواست ویزای توریستی دارند باید مدارک خود را طبق برنامه از پیش تعیین شده توسط سفارت به کنسولگری این کشور ارائه دهند. ارائه مدارک برای ویزا امری بسیار مهم و حساس می¬باشد که تاثیر مستقیمی بر نتیجه دلخواه شما خواهد داشت. شما می توانید با کمک متخصصان حرفه ای مهاجرت شانس خود را برای گرفتن تایید در مورد برنامه های اقامت موقت خود افزایش دهید.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.