۰۲۱-۸۷۷۰۰۹۱۳

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟
۰۷ اسفند

کانادا کشوری است که به شهرهای چند فرهنگی و زیبایی‌های طبیعی معروف است و بخاطر ارائه تجربه‌ها و فرصت‌های متنوع، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی در جهان تبدیل شده. اگرچه در مقایسه با سایر کشورها، هزینه زندگی و تحصیل در کانادا بسیار بالاست اما به طور کلی در مقایسه با کشورهایی همچون (ایالات متحده، انگلستان و استرالیا) هزینه زندگی و تحصیل ارزان‌تر است.

شورای وزیر آموزش و پرورش کانادا به صورت آنلاین اطلاعاتی را در مورد هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف کانادا به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند مدارک مورد نیاز هر دانشگاه را آماده و هزینه های تحصیلی مورد نیاز آن دانشگاه را محاسبه نمایند.

هزینه های تحصیل در کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟

 طبق آخرین گزارش آماری کانادا، هزینه تحصیل  برای شهروندان کانادایی در مقطع کارشناسی به طور متوسط 5.3 درصد کاهش یافته و برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی تقریبا 7.7 درصد افزایش یافته است.

هزینه های تحصیل در کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟

شهریه دوره‌های تحصیلی درکانادا

طبق آمار کانادا، متوسط شهریه دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی (22500 دلار آمریکا) در سال است. هزینه دوره‌های کسب وکار، دوره‌های مدیریتی و علوم انسانی ارزان‌تر است در حالی که رشته هایی مانند مهندسی و پزشکی نسبتا شهریه گران‌تری دارند. 

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، نسبت به رشته تحصیلی شما شرایط متفاوتی دارد اما در مقایسه با دوره های کارشناسی ارزان‌تر است. تقریبا ( 13.43 دلار آمریکا ) در سال است که نسبت به سال قبل حدودا چهار درصد افزایش یافته است.

هزینه زندگی در کانادا

زندگی در شهرهای بزرگ معمولا گران‌ترند. طبق نظرسنجی سالانه کانادا شهرهای تورنتو و ونکوورگران‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی شناخته شده‌اند اما به طور کلی هزینه زندگی در کانادا بسته به موقعیت مکانی و عادت های زندگی شما بطور قابل توجهی متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چگونه ویزای استارتاپ کانادا را دریافت کنیم؟

هزینه زندگی در کانادا

هزینه مجوز تحصیل در کانادا

برای تحصیل درکانادا، باید مجوز را دریافت کنید که به عنوان ویزای دانشجویی برای مدت اقامت شما عمل می‌کند. درخواست مجوز تحصیل حدودا (114 دلار آمریکا) هزینه دارد. اگر دوره تحصیلی شما شش ماه یا کمتر طول بکشد، نیازی به مجوز تحصیل نخواهید داشت.

کمک مالی برای تحصیل در کانادا

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کانادا هستند، برای دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، ارائه می‌دهند. برای دریافت بورسیه تحصیلی هرچه زودتر اقدام کنید زیرا بودجه بورسیه تحصیلی محدود و شرایط دریافت آن بسیار رقابتی است.

برای موفقیت های ورزشی و تحصیلی خاص، بورسیه های تحصیلی خاص ارائه می‌شود اما یکی از منابع قابل توجه بورسیه تحصیلی، برنامه بورس تحصیلی مشترک المنافع کانادا است که بورس تحصیلی دانشجویان دیگر کشورهای مشترک المنافع را ارائه می‌دهد. 

کار در حین تحصیل در کانادا

اگر برای تامین هزینه های خود، مایل هستید در حین تحصیل درکانادا کار کنید، در صورتی که دانشجوی تمام وقت و دارای ویزای تحصیلی معتبر باشید، بدون نیاز به اجازه کار می‌توانید هفته ای ۲۰ ساعت در زمان‌هایی دانشجویی و نامحدود در زمان‌هایی که دانشگاه تعطیل است در کانادا پاره وقت داشته باشید

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.