۰۲۱-۸۷۷۰۰۹۱۳

سرمایه گذاری در انگلیس

سرمایه گذاری در انگلیس
۲۹ مرداد

شما با مطالعه این مقاله، پاسخ سؤالات زیر را خواهید دانست:

  • سرمایه گذاری در انگلیس
  • شرایط سرمایه گذاری در انگلیس 2024
  • روش های سرمایه گذاری در انگلیس
  • سرمایه گذاری در انگلیس از طریق کارآفرینی
  • ویزای اینوویتور فاندرانگلیس
  • ویزای GBM انگلیس
  • سرمایه گذاری در انگلیس از طریق خرید ملک
  • مزایای سرمایه گذاری در انگلیس
  • معایب سرمایه گذاری در انگلیس
  • هزینه اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلیس

این مقاله توسط متخصصان اسمارت‌آپ ویزا و برای استفاده کارآفرینان ایرانی نگارش و منتشر شده است. هرگونه بازانتشار آن بدون مجوز از اسمارت‌آپ ویزا، مورد پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت.

سرمایه گذاری در انگلیس

سرمایه گذاری در انگلیس یکی از شیوه‌های مهاجرت به انگلیس بوده که به دلیل حمایت دولت انگلیس از ایده‌های نوآورانه و خلاقانه اقتصادی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. انگلیس پنجمین اقتصاد دنیا و دومین در اتحادیه اروپاست و این شرایط ایده‌آل اقتصادی اخذ ویزا از طریق سرمایه گذاری در این کشور را به یک گزینه مناسب برای آن دسته از افرادی تبدیل کرده است که به دنبال گسترش دامنه فعالیتی کسب‌وکار خویش در کشورهای اروپایی هستند. لازم به ذکر است که علت اصلی پیشرفت اقتصادی انگلیس را باید در بحث جذب سرمایه‌گذاران خارجی جستجو کرد که خود این گزاره حاکی از فراهم بودن شرایط ایده‌آل در این کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است؛ اما سوال اینجاست که چه شرایطی برای سرمایه گذاری  در نظر گرفته شده است؟ چند روش سرمایه گذاری  وجود دارد؟ با ما در این مقاله از بلاگ اسمارت آپ همراه باشید تا پاسخ تفصیلی هر یک از این سوالات را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

شرایط سرمایه گذاری در انگلیس 2024

دولت انگلیس همواره با هدف جذب حداکثری سرمایه‌گذاران و منابع مالی خارجی، نرخ مالیات حداقلی را برای فعالان حوزه اقتصادی در نظر گرفته است و همین نرخ پایین مالیات سیلی از مهاجران اقتصادی را به سمت این کشور روانه کرده و عملاً بسیاری از افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند و می‌خواهند از ظرفیت بازارهای اقتصادی انگلیس نهایت بهره لازم را ببرند، با سرمایه‌گذاری در این کشور، ویزای اقامتی آن را دریافت می‌کنند؛ حتی به جرئت می‌توان گفت که این راهکار بهترین شیوه مهاجرت خانوادگی به انگلیس محسوب می‌شود.

اما وجود تسهیلات زیاد به معنای عدم در نظر گرفتن شرایط برای اخذ ویزا از طریق سرمایه گذاری در انگلیس نبوده و علاقه‌مندان به استفاده از این شیوه مهاجرتی حتماً باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • مدرک زبان IELTS با حداقل نمره 5.5 (یا معادل آن در تافل)
  • اثبات تمکن مالی کافی برای سرمایه گذاری در انگلیس
  • برخورداری از بیزنس پلن قوی و منطقی
  • ارائه رزومه و سابقه کاری مرتبط
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • گواهی عدم سوءپیشینه

روش های سرمایه گذاری در انگلیس

روش های سرمایه گذاری در انگلیس متعدد بوده و هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد. هر فردی در انتخاب شیوه‌های سرمایه‌گذاری باید توجه ویژه‌ای به اهداف مالی و سرمایه‌گذاری از یکسو و میزان تحمل ریسک از سوی دیگر داشته باشد. به طور کلی انواع روش های سرمایه گذاری  به شرح زیر هستند:

  • سرمایه گذاری در انگلیس از طریق کارآفرینی
  • سرمایه گذاری در انگلیس از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در انگلیس از طریق کارآفرینی

برای اخذ ویزای کارآفرینی در انگلیس باید یک بیزنس پلن منطقی و واقعی ارائه نمائید؛ طبیعتاً استمرار این ویزا و تمدید آن نیازمند اثبات سوددهی کار مورد نظر برای اقتصاد کشور انگلستان است. در واقع تمام آن چیزی که در ویزای کارآفرینی مورد بررسی قرار می‌گیرد، تأثیر مثبت پلن شما بر اقتصاد انگلیس است و اگر ذهن خلاقی در حوزه مسائل اقتصادی دارید، این شیوه کسب ویزا بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود.

شرایط سرمایه گذاری در انگلیس از طریق کارآفرینی

نوع مدارک مورد نیاز

طرح تجاری نوآورانه

میزان سرمایه اولیه

50 هزار الی 200 هزار پوند

سطح تسلط به زبان

حداقل IELTS با نمره 5

مزیت

ü     امکان اخذ ویزای همراه

ü    تحصیل رایگان فرزندان

البته لازم به ذکر است که در حال حاضر دیگر پلن دریافت ویزا از طریق کارآفرینی و استارتاپ در انگلیس وجود ندارد و کل آن به ویزای اینوویتور فاندر تبدیل شده است. علت این موضوع در این نکته بود که ویزای استارتاپ دارای مدت اعتبار 2 ساله بدون تمدید بود و پس از اتمام این مدت زمان فرد باید یا ویزای اینوویتور فاندر را دریافت یا خاک انگلیس را ترک می‌کرد. در ادامه با ویزای اینوویتور انگلیس بیشتر آشنا می‌شویم:

ویزای اینوویتور فاندرانگلیس

در ویزای اینویتور فاندر انگلیس نیز همه چیز به طرح تجاری ارائه شده از سوی شما بستگی خواهد داشت و مقرون‌به‌صرفه بودن طرح ارائه شده و همچنین قابلیت اجرای آن از سوی سازمان‌های مختلف موجود در انگلیس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای دریافت این ویزا باید شهروند خارج از اتحادیه اروپا باشید و بخواهید یک کسب‌وکار نوین در انگلیس راه‌اندازی کنید.

شرایط ویزای اینوویتور فاندر انگلیس

مدارک لازم

ü     ارائه طرح بیزنس خلاقانه

ü    گواهی تمکن مالی

مدت زمان اعتبار ویزا

3 سال قابل تمدید

سطح زبان مورد نیاز

حداقل سطح B2

حداقل سرمایه لازم

بین 50 هزار الی 100 هزار پوند

امکان اخذ ویزای همراه

وجود دارد.

 

ویزای GBM انگلیس

یکی از طرق دیگر برای کسب ویزای سرمایه گذاری در این کشور، اخذ نمایندگی GBM یا همان ویزای راه‌اندازی کسب و کار براساس نمایندگی است. البته لازم به ذکر است که در بحث ویزای GBM نیز موضوع ابتکاری بودن کسب‌وکار مورد نظر وجود داشته و سابقاً نباید این کسب‌وکار به عنوان کسب‌وکار فراگیر در کشور انگلستان وجود داشته باشد. مدت زمان اعتبار ویزای GBM 1 سال بوده که برای 12 ماه دیگر نیز قابل تمدید است.

علت کوتاه بودن مدت زمان اعتبار این ویزا به دلیل ماهیت خاص آن است که برای راه‌اندازی کوتاه مدت شعبه یک شرکت در نظر گرفته شده است و اگر در چنین حالتی می‌خواهید اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید، می‌توانید با کمک کارشناسان مجموعه ما درخواست تائید Skilled labor license با مدت اعتبار 5 ساله را در ماه ششم ویزای GBM دریافت و پس از گذشت 5 سال نوع اقامت خود را به اقامت دائم تغییر دهید. افرادی که خواهان دریافت ویزای GBM انگلیس هستند باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • کار کردن با کارفرما در خارج از کشور انگلستان (حداقل به مدت 1 سال)
  • دریافت حقوق برای شغل مورد نظر پس از مهاجرت به انگلیس با ضمانت کارفرما
  • داشتن گواهی معتبر که نشان‌گر معرفی شما از سوی مدیرعامل شرکت برای کار در شعبه کشور انگلیس است.

سرمایه گذاری در انگلیس از طریق خرید ملک

خرید ملک نیز از دیگر شیوه‌های سرمایه گذاری در این کشور بوده؛ اما باید توجه داشته باشید که خرید ملک و زمین در این کشور منجر به صدور ویزای سرمایه‌گذاری نخواهد شد. برای کسب ویزا از این طریق بهتر است بیزنس و کسب‌وکارهایی را در انگلیس راه‌اندازی کنید که با املاک و مستغلات در ارتباط هستند.

البته توجه داشته باشید که قیمت ملک در انگلیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار گران بوده و میانگین قیمتی هر متر مربع واحد آپارتمانی در مرکز شهر لندن برابر با 4301 پوند است. لازم به ذکر است که اتباع خارجی مقیم در خاک انگلیس حداقل باید 2 سال در خاک انگلیس اقامت داشته باشند تا بتوانند ملکی را خریداری کنند.

مزایای سرمایه گذاری در انگلیس در سال 2024

مزایا و معایب سرمایه گذاری در انگلیس

مهاجرت به انگلیس بر زندگی شخصی و زندگی کاری شما تأثیر زیادی خواهد داشت؛ به ویژه اگر مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده باشید. این تأثیرات عمدتاً مثبت بوده و ناشی از مزایایی است که این شیوه مهاجرتی عاید شما خواهد کرد. مهم‌ترین مزایای مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه گذاری عبارتند از:

  • فراهم شدن بستری برای اخذ اقامت دائم انگلیس برای خود و خانواده
  • عدم حساسیت در موضوع تسلط به زبان انگلیسی در فرآیند مهاجرت
  • وجود سیاست‌های حمایتی متعدد از کارآفرینان در کشور انگلیس
  • وجود بازار رقابتی و فراهم بودن بستری برای رشد بیشتر
  • افزایش سطح درآمد و زندگی در یک کشور پیشرفته

معایب سرمایه گذاری در انگلیس

هرچند که سرمایه گذاری در انگلیس دارای مزایای متعددی است؛ اما برای انتخاب صحیح شیوه مهاجرتی به این کشور پیشرفته باید اطلاعاتی درباره معایب این شیوه نیز داشته باشید. از مهم‌ترین معایب سرمایه گذاری در انگلیس می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • افزایش قابل توجه میزان دریافت مالیات بر ارزش افزوده در چند سال اخیر
  • عدم امکان اخذ اقامت دائم با سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک
  • نیازمند داشتن سرمایه اولیه بسیار زیاد

هزینه اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلیس

یکی از سوالات متداول موجود در حوزه مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری به بحث هزینه‌های دریافت ویزا مربوط می‌شود. در پاسخ به ابهامات موجود در هزینه اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلیس باید بگوئیم که این هزینه متناسب با روش انتخابی شما متفاوت خواهد بود و علاوه‌بر هزینه‌ای که سفارت از شما دریافت می‌کند باید به هزینه‌های جانبی نظیر وکیل حق‌الوکاله وکیل مهاجرتی، ترجمه مدارک و مواردی از این دست توجه کافی داشته باشید.

به طور کلی هزینه دریافت ویزا متناسب با روش سرمایه‌گذاری را می‌توان در جدول زیر خلاصه نمود:

نوع روش سرمایه گذاری

هزینه ویزا

میزان سرمایه اولیه مورد نیاز (به پوند)

ویزای کارآفرینی

1292 پوند

200 هزار

ویزای TIER1

1638 پوند

5 میلیون

ویزای INNOVATOR

1036 پوند

50 هزار

جمع بندی

ما در این مقاله تلاش نمودیم تا تمامی روش های سرمایه گذاری در انگلیس که به کسب اقامت قانونی در این کشور کمک می‌کنند را مورد بررسی قرار دهیم. همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، بهترین شیوه سرمایه گذاری در انگلیس، سرمایه‌گذاری به سبک اینوویتور فاندر بوده و صرفاً با خرید ملک امکان اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلیس وجود ندارد. ناگفته نماند که اگر در ارتباط با روش های سرمایه گذاری در انگلیس نیازمند دریافت راهنمایی بیشتر هستید، می‌توانید با شماره تماس 02187700913 در ارتباط باشید تا کارشناسان ما در مجموعه اسمارت آپ راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند. لازم به ذکر است که  کلیه کارشناسان فعال در مجموعه اسمارت آپ سال‌ها سابقه اخذ ویزای سرمایه گذاری در انگلیس و سایر کشورهای اروپایی را دارند و به راحتی می‌توانند شما را از جدیدترین اخبار و شرایط موجود در این حوزه باخبر سازند و بهترین راه‌حل را در پیش پای شما قرار دهند.د

آنچه در کنارتان به سرانجام خواهیم رساند …

سوالات پر تکرار

خیر تفاوت‌های ظریفی میان آن‌ها وجود دارد و با توجه به غیرقابل تمدید بودن اعتبار ویزای استارتاپ بهتر است از همان ابتدا به سراغ ویزای اینوویتور بروید.

بله شما به راحتی می‌توانید همراه با خانواده خود به انگلیس مهاجرت کنید.

عموماً در این شیوه از کسب اقامت انگلیس چندان توجهی به میزان تسلط متقاضی به زبان انگلیسی نمی‌کنند.

خیر، خرید ملک در این کشور در دسته اعمال مرتبط با سرمایه‌گذاری در نظر گرفته نشده است.

متناسب با شیوه انتخابی متقاضی برای سرمایه‌گذاری این هزینه تغییر پیدا می‌کند.

پس از گذشت 5 سال می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.