راهنمای جامع

برنامه مهاجرتی اروپا جت

شما با مطالعه این مقاله، پاسخ سؤالات زیر را خواهید دانست:

  • برنامه اروپا جت چیست؟
  • برنامه اروپا جت مناسب کدام دسته از متقاضیان است؟
  • فرآیند انتخاب کشورها چگونه است؟
  • چه کسانی شانس بالاتری برای حضور در این برنامه دارند؟
  • نتایج برنامه اروپا جت
  • چگونه می توان به این برنامه پیوست؟

این مقاله توسط متخصصان اسمارت‌آپ ویزا و برای استفاده کارآفرینان ایرانی نگارش و منتشر شده است. هرگونه بازانتشار آن بدون مجوز از اسمارت‌آپ ویزا، مورد پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت.

برنامه مهاجرتی اروپا جت

در سال‌های اخیر، شاهد افزایش تمایل افراد به مهاجرت به اروپا از طریق برنامه‌های ویزای استارتاپ بوده‌ایم. این برنامه‌ها فرصتی منحصر به فرد برای کارآفرینان فراهم می‌کنند تا با ارائه ایده‌های نوآورانه و خلاقانه، اقامت این قاره را به دست آورند.

بسیاری از کشورهای اروپایی که می توان از طریق ویزاهای استارتاپ اقامت آنجا را گرفت، در خارج از این چهارچوب این روش اصولا چندان قابلیت حضور در آنها نیست. برای مثال کشورهایی همانند فنلاند، سوئد، اتریش و یا ایتالیا به غیر از راهکارهای تحصیلی مسیر مناسبی برای مهاجرت که مناسب متقاضیان باشد؛ ندارند.

از دیگر سو با توجه به سخت گیری ها، چالش ها و پیچیدگی های ویزاهای استارتاپ بسیاری از متقاضیان از راه اندازی یک استارتاپ اختصاصی دوری میکنند. از جمله این چالش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گروه انتخاب اول با همکاری اسمارتاپ ویزا با طراحی برنامه اروپا جت مسیری بهینه، سریع و امن برای رفع ایرادات فوق تهیه کرده است.

اروپا جت

برنامه اروپا جت چیست؟

برنامه اروپا جت، راه‌حلی نوآورانه برای مهاجرت به اروپا از طریق ویزای استارتاپ را ارائه می‌دهد. این برنامه با ارائه خدمات جامع به متقاضیان، شانس موفقیت آنها را در این مسیر افزایش می‌دهد.این برنامه از زمستان ۱۴۰۱ و در واحد فنی اسمارتاپ ویزا اجرا. در این برنامه در هر فصل حداقل یک استارتاپ کامل با تمامی پیش نیازهای آن تهیه و تولید می‌شود. موضوعات این استارتاپ ها تا حد زیادی عمومی بوده تا به راحتی بتواند با پیشینه تحصیلی و تجربی متقاضیان همراستا باشد. رزومه متقاضیان از نظر تخصص و تجربه  بررسی میشود و بهترین ترکیب را انتخاب کرده و در یک برنامه قرار می‌دهیم. در ادامه بررسی می‌کنیم که اروپا جت چگونه معضلات ویزای استارتاپ را پوشش می دهد.

هزینه

از آنجا که این تیم ها به صورت ۳ نفره طراحی می‌شوند هزینه های توسعه محصول استارتاپی بین آنها تقسیم شده و صرفه اقتصادی ایجاد می کند.

مدیریت ریسک

برنامه اروپا جت به صورت همزمان در سه کشور مختلف اروپائی سابمیت شده و به همین دلیل عدم موفقیت در دریافت تائیدیه را تقریبا به صفر می‌رساند. کشورهای قابل انتخاب در این فرآیند انگلیس، فرانسه، پرتغال،‌سوئد، دانمارک، اتریش، فنلاند، ایتالیا و هلند است. متقاضیان با انتخاب سه مقصد مورد قبول در میان این کشورها شانس موفقیت پرونده را به شدت افزایش می‌دهند.

ایده و هزینه های آن

هزینه های تملک و توسعه ایده در این چهارچوب به علت تعدد هم بنیانگذاران، تقسیم شده و این مهم به ما این امکان را می‌دهد تا به سراغ بهترین و تکنولوژیک ترین ایده های به روز دنیا برویم بی آنکه هزینه های آن فشار مالی برای بنیانگذاران ایجاد کند.

ارائه و ریسک های آن

از آنجا که در این روش ها اغلب نیاز به مدرک زبان آیلتس وجود ندارد، گاهی متقاضیانی که در مهارت زبان انگلیس ضعیف تر هستند نگران فرایند ارائه طرح به نهادهای مسئول در کشور مقصد هستند. در اروپا جت با توجه به اینکه در هر تیمی یک کارآفرین توانمند با تسلط مطلوب به زبان انگلیسی قرار می‌گیرد، دیگر اعضا می‌توانند بدون استرس از ناکامی احتمالی در فرآیند حضور داشته باشند.

سرعت اجرا

در این برنامه بلافاصله پس از تکمیل ظرفیت تیمی اقدام به سابمیت و در دریافت نامه های تائیدیه می کنیم. زیرا ایده ها، زیرساخت فنی، اسناد تجاری و دیگر پیش نیازها از قبل تهیه شده اند.

امنیت سرمایه

با توجه به شانس بسیار بالای موفقیت پرونده های اروپا جت، اصولا برگزار کننده آن ۹۰٪ هزینه دریافتی برای آن را گارانتی می کند. در این برنامه حد ریسک مالی شرکت کنندگان در آن بسیار ناچیز بوده و این مهم باعث آسودگی خاطر متقاضیانش خواهد بود.

برنامه اروپا جت مناسب کدام دسته از متقاضیان است؟

یرنامه اروپا جت مناسب کیست

این برنامه برای کسانی که حداقل مدرک لیسانس داشته و به صورت نسبی به زبان انگلیسی تسلط داشته و مایل به اخذ اقامت اروپا در مدت زمان نسبتا کوتاه ( وابسته به کشورها نه تا چهارده ماه ) هستند و در عین حال قابلیت پرداخت هزینه های بالا را ندارند، مناسب است.

فرآیند انتخاب کشورها چگونه است؟

اعضای هر تیمی قابلیت انتخاب کشورهای سه گانه مد نظرشان را بر اساس سلایق و اولویت های خودشان خواهند داشت. بدیهی است تیم مشاوران ما با استفاده از ماتریسی که داده های ۵۴ گانه در خصوص تمامی این کشورها را دارد برای ارائه مشاوره به تیم ها کارآمد خواهند بود.

چه کسانی شانس بالاتری برای حضور در این برنامه دارند؟

صاحبان استارتاپ در ایران و یا افرادی که سابقه مدیریت یک کسب وکار را داشته باشند برای برنامه اروپا جت مناسب خواهند بود. بهترین سن  برای شرکت در این برنامه ۲۵ تا ۴۵ سال است. فارغ التحصیلان رشته های زیر شانس موفقیت بسیار بالائی خواهند داشت:

مراحل اروپاجت

نتایج برنامه اروپا جت

هم اکنون ( خرداد ۱۴۰۳) تیم اروپا جت ۱ با سپری کردن تمامی مراحل، ویزای خود را دریافت و در کشور مقصد مستقر شده است. تیم اروپا جت ۲ پس از دریافت تائیدیه و سابمیت ویزا، در انتظار دریافت ویزا می‌باشد. تیم اروپا جت ۳ اخیرا موفق به دریافت تائیدیه شده و به زودی با طی مراحل انگشت نگاری و سابمیت ویزا در مسیر نهائی قرار خواهد گرفت. تیم های اروپا جت ۴ و۵ در حال آماده سازی پیش نیازهای لازم است و هم اکنون تیم اروپا جت ۶ در ابتدای مسیر خود بوده و اسمارت آپ ویزا در حال تکمیل تیم اروپا جت ۷ می‌باشد.

چگونه می توان به این برنامه پیوست؟

متقاضیان می توانند از طریق تماس به گروه شرکت های چهره نگار و یا نمایندگی های رسمی آن در سراسر کشور، و با ارسال رزومه اختصاصی خود، شانس خود برای قرار گرفتن در این برنامه را بیازمایند. معمولا در انتهای ماه های فروردین، تیر، مهر و دی متقاضیانی که پذیرش شده باشند وارد برنامه شده و می‌توانند به سرعت مسیر اخذ اقامت اروپا و راه اندازی کسب وکاری نوآورانه، فناورانه و مورد پشتیبانی نهادهای علمی و تجاری اروپائی را بپیمایند. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه های موفق با شماره تلفن ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ در تماس باشید.

اگر مایل به شرکت در این برنامه هستید، فرم زیر را پر نمایید تا با شما تماس حاصل شود.

 

آنچه در کنارتان به سرانجام خواهیم رساند …