۰۲۱-۸۷۷۰۰۹۱۳

اکوسیستم استارتاپی پرتغال

اکوسیستم استارتاپی پرتغال
۲۳ مرداد

شما با مطالعه این مقاله، پاسخ سؤالات زیر را خواهید دانست:

  • اکوسیستم استارتاپی پرتغال
  • شتاب دهنده (برتر) در اکوسیستم استارتاپی
  • شتاب دهنده (برتر) در اکوسیستم استارتاپی چگونه به رشد استارتاپ‌ها کمک می‌کند؟
  • مزایای اکوسیستم استارتاپی پرتغال
  • وب سابمیت چه نقشی در اکوسیستم استارتاپی پرتغال ایفا می‌کند؟
  • استارتاپ های موفق در پرتغال
  • استارتاپ های شکست خورده در پرتغال
  • ویژگی طرح پیشنهادی اکوسیستم استارتاپی پرتغال
  • رقابت ابدی، پورتو یا لیسبون؟
  • Iapmei و نقش کلیدی آن در کنترل استارتاپ های خارجی در پرتفال
  • فرصت های استارتاپ در پرتغال
  • چه کسانی می‌توانند برای کار در اکوسیستم استارتاپی پرتغال اقدام کنند؟

این مقاله توسط متخصصان اسمارت‌آپ ویزا و برای استفاده کارآفرینان ایرانی نگارش و منتشر شده است. هرگونه بازانتشار آن بدون مجوز از اسمارت‌آپ ویزا، مورد پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت.

اکوسیستم استارتاپی پرتغال

از فرصت های اکوسیستم استارتاپی پرتغال خبر ندارید و مدت زمان زیادی است که به دنبال کشوری با شرایط ساده و پتانسیل رشد بالا جهت راه‌اندازی استارتاپ خودتان هستید؟ سیستم استارتاپی پرتغال به عنوان یکی از کشورهای برتر اروپایی در حال رشد است و در این مسیر از کارآفرینان خلاق برای ورود به دنیای تجارت بین‌المللی دعوت و حمایت می‌کند. شهرهای مختلف پرتغال از جمله لیسبون به دلیل دارا بودن فضای کسب‌و‌کار دوستانه به عنوان مقصدی جذاب برای نوآوران و صاحبان ایده‌های کاری شناخته می‌شوند و اکوسیستم استارتاپی پرتغال با داشتن برنامه‌های حمایتی از جمله وب سابمیت، محیطی مناسب برای جذب کارآفرینان بین‌المللی و رشد استارتاپ‌ها فراهم کرده است. اگر قصد دارید ویزای استارتاپ پرتغال دریافت کنید و یا کسب‌وکار خود را در این کشور آغاز نمایید، در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی جامع استارتاپ‌های پرتغالی و حوزه‌های موفق آن بپردازیم.

شتاب دهنده (برتر) در اکوسیستم استارتاپی پرتغال

شتاب دهنده (برتر) در اکوسیستم استارتاپی پرتغال

انکوباتورها یا شتاب‌دهنده‌ استارتاپ (Accelerators) بسترهایی هستند که به رشد استارتاپ‌ها در مرحل اولیه کمک می‌کنند. این سازمان‌ها منابع مالی، تجربه، خدمات حمایتی و غیره خود را برای استارتاپ‌ها ارائه می‌دهند. همچنین با سازمان‌های مالی، دستگاه‌های دولتی و غیره برای دریافت ویزای استارتاپ پرتغال و راحتی هرچه بیشتر کارآفرینان همکاری دارند. در ادامه با شتاب دهنده‌های کلیدی در پرتغال آشنا می‌شویم:

  • استارتاپ لیبسون (Startup Lisboa): این شتاب دهنده که در لیبسون قرار دارد، از اکوسیستم استارتاپی پرتغال اولیه پشتیبانی می‌کند. این شتاب دهنده برتر راهنمایی‌های لازم، فضای کاری، دسترسی به مخاطبان و غیره را برای کمک هرچه بیشتر به موفقیت استارتاپ‌ها ارائه می‌دهد.
  • پارک علم و فناوری دانشگاه پورتو (UPTEC): UPTEC یک انکوباتور معروف در پورتو است که از استارتاپ‌ها در بخش‌های علم و فناوری پشتیبانی می‌کند و امکاناتی از جمله راهنمایی‌های باارزش و فرصت‌های مالی ارائه می‌کند.
  • بتا-i (Beta-i): Beta-i به عنوان یکی از شتاب دهنده‌های برتر به استارتاپ‌های مختلف مشاوره و راهنمایی، شبکه‌سازی و دید عمیق بین‌المللی ارائه می‌کند.
  • Herdade do Freixo do Meio: این انکوباتور به پروژه‌های پایدار و مسئولیت پذیر در زمینه اجتماعی تمرکز دارد و پشتیبان استارتاپ‌هایی با اهداف مثبت بر جامعه و محیط زیست برای تاثیر بهتر است.
  • استارت آپ‌های فابریکا (Fábrica de Startups): این شتاب دهنده در زمینه توسعه استارتاپ‌های اولیه تخصص دارد و برنامه‌های رشد و شتاب‌دهی فشرده، دسترسی به سرمایه گذاران و مشاوره‌های لازم را ارائه می‌کند.

شتاب دهنده (برتر) در اکوسیستم استارتاپی پرتغال چگونه به رشد استارتاپ‌ها کمک می‌کند؟

انکوباتورها و شتاب دهنده برتر از طریق موارد زیر به اکوسیستم استارتاپی پرتغال کمک می‌کنند:

  1. ارائه راهنمایی‌های روشن: استارتاپ‌ها با استفاده از شتاب دهنده برتر می‌توانند به مربیان باتجربه دسترسی داشته باشند و از طریق راهنمایی‌های لازم تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌ای انجام دهند.
  2. همکاری و دسترسی به فرصت های استارتاپ در پرتغال: شتاب دهنده برتر، استارتاپ‌ها را در معرض شبکه‌ای از سرمایه گذاران و کارشناسان برجسته قرار می‌دهد. این موضوع می‌تواند فرصت سرمایه گذاری و همکاری گسترده‌ای در پی داشته باشد و سرانجام رشد کسب‌وکارها را به دنبال بیاورد.
  3. تامین بودجه برای رشد گسترده: شتاب دهنده برتر با اغلب سرمایه گذاران و حتی سرمایه گذاران خطرپذیر در ارتباط است که اکوسیستم استارتاپی پرتغال با استفاده از این فرصت می‌تواند بودجه موردنیاز خود را تامین کرده و برای رشد بیشتر تلاش کنند.
  4. افزایش اعتبار: پذیرفته شدن توسط شتاب دهنده (برتر) در اکوسیستم استارتاپی، می‌تواند به پتانسیل و اعتبار آن کسب‌وکار بیفزاید. این اعتبار یکی از عوامل مهم برای جذب سرمایه و مشارکت بیشتر است.
  5. دسترسی به استراتژی‌های لازم: شتاب دهنده برتر برنامه ساختار یافته‌ای ارائه می‌کند که بر جنبه‌های کلیدی توسعه استارتاپ تمرکز دارد. این برنامه به کسب‌وکارهای تازه نفس کمک می‌کند تا استراتژی‌های خود را برای کسب نتیجه بهتر تغییر و اصلاح کنند.
  6.  

مزایای اکوسیستم استارتاپی پرتغال

از مزایای اکوسیستم استارتاپی پرتغال 2024 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به بازارهای اروپایی دسترسی دارید: با راه‌اندازی کسب‌وکار خود می‌توانید همکاری خود را با شرکت‌ها و کشورهای اروپایی آغاز کنید و محصولات یا خدمات خود را در سطح جهانی عرضه نمایید.
  • تسهیلات دولت و حمایت مستقیم دولت را دریافت می‌کنید: دولت پرتغال اقدامات خاصی برای حمایت از کارآفرینان انجام می‌دهد و با ارائه تسهیلات مالی و وام کمک به توسعه فرصت های استارتاپ در پرتغال می کند.
  • نگران رشد کسب‌وکار خود نیستید: پتانسیل به شدت زیادی در بازار تجاری پرتغال وجود دارد و احتمال موفقیت طرح کاری شما و سودآوری زیاد است.
  • می‌توانید اقامت خود را با راه‌اندازی اکوسیستم استارتاپی پرتغالی دریافت کنید: پس از 5 سال کار و زندگی در این کشور، می‌توانید شهروند پرتغال شوید. شانس مهاجرت به پرتغال از طریق داشتن استارتاپ کوتاه است.
  • هزینه‌های زندگی در پرتغال معقول است: هزینه زندگی در پرتغال در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مناسب است که این موضوع می‌تواند برای کارآفرینان مثبت و قابل توجه باشد.

وب سابمیت چه نقشی در اکوسیستم استارتاپی پرتغال ایفا می‌کند؟

هنگام صحبت از فرصت های استارتاپ در پرتغال نمی‌توان از نقش وب سابمیت چشم پوشی کرد. وب سابمیت یک رویداد استارتاپی است که از سال 2016 آغاز شد و سالانه برای ایجاد یک جامعه استارتاپی اروپایی با حمایت دولتی در شهر لیسبون برگزار می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت که این رویداد یکی از بزرگترین اکران‌های کاری کشور پرتغال است و درست بعد از این رویداد بود که وضعیت اکوسیستم استارتاپی پرتغال به کلی تغییر پیدا کرد. وب سابمیت فرصتی فوق‌العاده برای برخورداری از اقداماتی است که سایر کشورها برای حمایت از اکوسیستم‌های استارتاپی اولیه خود انجام می‌دهند. پرتغال در این رویداد با جهان پیوند خورده و از این طریق زمینه‌های گسترده‌ای برای جذب سرمایه گذاران کلان بین‌المللی فراهم می‌شود.

استارتاپ های موفق در پرتغال

از استارتاپ های موفق در پرتغال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Casafari
  • Exclusive
  • TMRW Sports
  • Promptly
  • Didimo
  • OutSystems

استارتاپ های شکست خورده در پرتغال

یکی از چالش‌هایی که اکثر استارتاپ‌ها با آن مواجه هستند، خطر ورشکستگی است؛ به عنوان مثال، حدود 70 درصد از کسب‌وکارها در سرتاسر دنیا در 10 سال اول فعالیت خود با شکست مواجه می‌شوند. خوب است بدانید که طبق گزارش‌های منتشر شده، 75 درصد از کسب‌وکارها پرتغال هرگز با خطر ورشکستی مواجه نمی‌شوند و در صورت بروز مشکل، خطاهای خود را اصلاح می‌کنند. استارتاپ های شکست خورده در پرتغال تعداد اندکی دارند؛ چراکه با شرایط کشور پرتغال و حمایت شتاب دهنده (برتر) در اکوسیستم استارتاپی پرتغال این تعداد به حداقل مقدار خود می‌رسد. اگر کسب‌وکاری ویژگی‌های لازم برای طرح پیشنهادی استارتاپی خود را به کار ببرد و از مشاوره‌های شتاب دهنده خود استفاده کند، امکان شکست تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

ویژگی طرح پیشنهادی اکوسیستم استارتاپی پرتغال

فرصت های استارتاپ در پرتغال فراوان هستند و امکان موفقیت بالایی دارند؛ به شرطی که طرح کسب‌وکار شما دارای یک سری ویژگی‌های اولیه باشد. به طور کلی بهتر است طرح استارتاپ شما دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • سودآور باشد: طرح استارتاپ شما به گونه‌ای باشد که بتواند در کمترین زمان به سوددهی برسد و پیشرفت داشته باشد.
  • خلاق باشد: طرح کسب‌وکاری که ارائه می‌کنید باید به‌صورت کلی و یا بخشی از آن در گروه‌بندی استارتاپ‌های نوآورانه جای بگیرد.
  • مقیاس‌پذیر باشد: طرح شما در اکوسیستم استارتاپی پرتغال باید بتواند با هزینه اندکی درآمدزایی بالایی داشته باشد.
  • قابلیت تکرار داشته باشد: برنامه اولیه استارتاپ شما در پرتغال باید به گونه‌ای باشد که بتوان به سادگی آن را توسعه داد. به عبارتی دیگر، داشتن پتانسیل رشد در کسب‌وکارهای اولیه اروپایی اهمیت ویژه‌ای دارد.

رقابت ابدی، پورتو یا لیسبون؟

پورتو یا لیسبون

دو شهر برجسته پرتغال یعنی پورتو و لیسبون مقاصد مورد علاقه بسیاری از افرادی محسوب می‌شوند که در حال جستجوی رشد حرفه‌ای و کیفیت زندگی برتر هستند. در ادامه مزایای زندگی و کار در این دو شهر را بررسی می‌کنیم:

اکوسیستم استارتاپی پرتغال در شهر لیسبون

اقتصاد لیسبون به عنوان پاریتخت پرتغال در حال رشد و ترقی است و فرصت‌های شغلی فراوانی در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد. همچنین هزینه زندگی در لیسبون در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ به همین دلیل، مهاجران زیادی که به دنبال فرصت‌های کاری در اکوسیستم استارتاپی پرتغال 2024 هستند، به این شهر مهاجرت می‌کنند.

اکوسیستم استارتاپی پرتغال در شهر پورتو

در سال‌های اخیر پورتو به عنوان دومین شهر بزرگ پرتغال شاهد رشد اقتصادی قابل توجهی است. این شهر به عنوان قطب صنایع مختلف از جمله نساجی، نوشیدنی و خدمات شناخته می‌شود و محیطی مساعد برای کارآفرینان ارائه می‌کند و به مرکزی پر جنب و جوش برای نوآوران تبدیل شده است. پورتو در مقایسه با لیسبون هزینه‌های نسبتا مقرون‌به‌صرفه‌تری به‌ویژه در زمینه مسکن برای کارآفرینان دارد.

Iapmei و نقش کلیدی آن در کنترل استارتاپ های خارجی در پرتفال

برای دریافت ویزای استارتاپ پرتغال باید درخواستی را به IAPMEI که آژانس رقابت‌پذیری و نوآوری پرتغال است، ارسال کنید. همچنین به عنوان یک کارآفرین و برای تاییده پروژه باید از شتاب دهنده یا اندیکاتور معتبر استفاده نمایید تا فرآیند راه‌اندازی استارتاپ‌تان با سرعت بیشتری حرکت کند. این آژانس میزان نوآوری پروژه‌ها را باتوجه به پتانسیل بازار، مهارت‌های مدیریت تیم، پتانسیل ایجاد اشتغال، چشم‌انداز آینده، میزان مقیاس‌پذیری و غیره در پرتغال ارزیابی می‌کند.

lapmei با در نظر گرفتن شرایط متقاضیان کار در اکوسیستم استارتاپی پرتغال، برنامه ویزای استارتاپی را صادر می‌کند و متقاضیان باید برای دریافت ویزا و اجازه اقامت مدارک خود را ارائه کنند. آژانس رقابت‌پذیری و نوآوری درخواست کارآفرینان را در طی 30 روز کاری بررسی می‌کند و در صورتی که پروژه تایید شود، پس از 40 روز کاری قرارداد را به‌طور آنلاین به انکوباتور امضا می‌نماید. پس از طی این مراحل، می‌توانید اعلامیه شرکت در برنامه را دریافت نمایید که مدت اعتبار آن 180 روز است که برای دریافت ویزا زمان مناسبی محسوب می‌شود.

فرصت های استارتاپ در پرتغال

فرصت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف برای کارآفرینان در پرتغال وجود دارد تا استارتاپ خود را راه‌اندازی کنند. در ادامه برخی از حوزه‌های موردقبول برای راه‌اندازی استارتاپ در پرتغال را معرفی می‌کنیم:

  • انرژی پاک: پرتغال به استارتاپ‌های فعال در زمینه انرژی پاک، انرژی تجدیدپذیر و حفاظت از محیط زیست اهمیت فراوانی می‌دهد و از این کسب‌وکارها با ایده‌های نوآورانه حمایت می‌کند.
  • صنعت هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیاء (IoT): این حوزه‌ها و تکنولوژی‌هایی که در حال پیدایش و گسترش هستند فرصت‌های گسترده‌ای برای رشد در اکوسیستم استارتاپی پرتغال ایجاد می‌کنند.
  • بهداشت و درمان: به دلیل اهمیت سلامتی و درمان بیماری‌ها و پیشرفت‌هایی که در زمینه سلامت و تکنولوژی صورت گرفته، اهمیت استارتاپ‌های فعال در حوزه بهبود سیستم‌های بهداشتی و درمانی افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.
  • فناوری اطلاعات (IT): لیسبون به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تکنولوژی در اروپا شناخته می‌شود؛ به همین دلیل، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مرتبط با حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در پرتغال فرصت‌های بی‌نظیری برای رشد در اختیار دارند.
  • هنر و فرهنگ: شهرهای پرتغال با فرهنگ غنی و تاریخ باستانی پیوند یافته‌اند؛ به همین دلیل، محیط مساعد و مناسبی برای استارتاپ‌های فعال در زمینه‌های ارائه خدمات فرهنگی، هنر، گردشگری و غیره محسوب می‌شوند.
  • کشاورزی و غذا: در این حوزه‌ها، فرصت‌های فوق‌العاده زیادی برای کارآفرینان خلاق به دنبال کار در اکوسیستم استارتاپی پرتغال وجود دارد. استارتاپ‌هایی که به دنبال بهبود فرآیندها در زمینه کشاورزی و تولید مواد غذایی هستند، در معرض توجه سرمایه گذاران قرار دارند.

چه کسانی می‌توانند برای کار در اکوسیستم استارتاپی پرتغال اقدام کنند؟

کارآفرینان جوان از سرتاسر جهان می‌توانند برای تاسیس استارتاپ خود در پرتغال اقدام کنند؛ اما باید دارای شرایط زیر باشند:

  • دارای میزان مبلغ تعیین‌شده جهت یکسال زندگی در کشور پرتغال
  • قصد توسعه فعالیت‌های تجاری و فرصت های استارتاپ در پرتغال برای تولید کالاها و خدمات نوآورانه
  • افزایش شانس قبولی با مرتبط بودن مدرک و استارتاپ
  • داشتن پتانسیل لازم برای ایجاد اشتغال واجد شرایط و رشد آن در زمینه‌های مختلف

جمع بندی

اگر به دنبال اخذ ویزای استارتاپ پرتغال و کار در اکوسیستم استارتاپی پرتغال هستید، این کشور می‌تواند مقصد مساعدی برای پیاده‌سازی ایده‌های شما باشد. دولت پرتغال از ایده‌های شما استقبال فراوانی می‌کند و درصورت نوآورانه بودن کسب‌وکار شما امکان اخذ اقامت دام پرتغال نیز فراهم می‌گردد. برای دسترسی به مشاوره‌ و راهنمایی‌های بارارزش جهت تاسیس و اضافه شدن به جمع استارتاپ های موفق در پرتغال و آماده‌سازی مدارک بدون کم و کسری، می‌توانید با موسسه مهاجرتی اسمارت آپ ویزا با شماره تماس 02187700913 تماس حاصل کنید تا همکاران ما در کمترین زمان با شما ارتباط برقرار کنید. از یاد نبرید که  دریافت راهنمایی از افرادی که تجربه کافی در این زمینه دارند، شما را از رقبایتان به جلو می‌راند.

آنچه در کنارتان به سرانجام خواهیم رساند …

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.