۰۲۱-۸۷۷۰۰۹۱۳

اکوسیستم استارتاپی دانمارک

اکوسیستم استارتاپی دانمارک
۱۰ مرداد

اکوسیستم استارتاپی دانماک

اگر به مهاجرت از طریق اخذ ویزای استارتاپی علاقه‌مند هستید، نباید از فرصت های اکوسیستم استارتاپی دانمارک غافل شوید؛ دانمارک یک کشور توسعه‌یافته و پیشرو در حوزه فعالیت استارتاپ‌هاست و با وجود آن که از سال 2018 برنامه ویزای استارتاپ خویش را در اختیار کارآفرینان ساکن در کشورهای غیراتحادیه اروپا قرار داده است؛ اما در همین بازه زمانی 6 ساله توانسته است به رتبه پنجم اکوسیستم‌های برتر فعال در این حوزه دست پیدا کند. دولت دانمارک در راستای رشد کارآفرینی در جامعه خود اهمیت قابل توجهی به حوزه ویزای استارتاپ داشته و یکی از گزینه‌های مناسب برای آن دسته از افرادی است که به دنبال ساده‌ترین شیوه مهاجرتی به کشور دانمارک هستند. با ما در این مقاله از بلاگ اسمارت آپ ویزا همراه باشید تا تا اکوسیستم استارتاپی دانمارک را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

این مقاله توسط متخصصان اسمارت‌آپ ویزا و برای استفاده کارآفرینان ایرانی نگارش و منتشر شده است. هرگونه بازانتشار آن بدون مجوز از اسمارت‌آپ ویزا، مورد پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت.

شما با مطالعه این مقاله، پاسخ سؤالات زیر را خواهید دانست:

  • بررسی روش های مهاجرت به کانادا
  • مهاجرت کاری به کانادا
  • بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا
  • شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق ویزای اسپانسری
  • اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گزاری چگونه است
  • مهاحرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا
  • بررسی مهاجرت از طریق ویزای توریستس کانادا
  • مهاجرت از طریق ویزای خود حمایتی کانادا

جایگاه کپنهاگن در میان شهرهای فناورانه جهان

شهر کپنهاگ (Copenhagen) پایتخت کشور دانمارک همواره در حوزه تحولات فناورانه جهان، شهری پیشرو به شمار می‌رود و حتی جالب است بدانید که در شاخص شهرهای هوشمند، رتبه برتر جهان را به لحاظ تحولات دیجیتالی از آن خود کرده است. در این مقایسه که حدوداً 500 شهر جهان به لحاظ 19 شاخص مورد ارزیابی قرار گرفتند، کپنهاگ به دلیل داشتن وضعیت مناسب در حوزه انرژی پاک، اکوسیستم اقتصادی، استانداردهای زندگی، برنامه‌ریزی شهری، دیجیتالی شدن دولت و حفظ محیط زیست، توانست در میان سایر رقیبان خود به خوبی بدرخشد.

ناگفته نماند که شهر کپنهاگن صرفاً در شاخص‌های رفاهی رتبه بالایی کسب نکرده است، بلکه این شهر حدود 66 درصد از کل استارتاپ‌های کشورش را نیز به خود اختصاص داده و به لحاظ اکوسیستم استارتاپی دانمارک بالاترین رتبه را در این کشور کسب کرده است. فرصت های استارتاپی دانمارک خاص شهر کپنهاگ در زمینه پیشرفت‌های دیجیتالی سبب شده تا این شهر به بهشت استارتاپ‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی، سخت‌افزار و اینترنت، برنامه‌نویسی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و رسانه‌های اجتماعی تبدیل شود.

برترین استارتاپ های فعال در شهر کپنهاگن دانمارک

PlandayPlanday

LEAPWORK

Templafy

Labster

Podimo

Peakon

Too Good To Go Denmark

Uizard Technologies

Veo Game Analytics

اکوسیستم استارتاپی دانمارک 2024

در قدم اول از بررسی اکوسیستم استارتاپی دانمارک لازم است مفهوم خود این اصطلاح «اکوسیستم استارتاپی» را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا تصویر روشنی‌تری از منظور ویزای استارتاپ دانمارک در ذهن‌تان شکل بگیرد. در یک تعریف ساده از اکوسیستم استارتاپی می‌توان آن را مجموعه‌ای از افراد و شرکت‌ها دانست که در فضای کارآفرینی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. پیشرفت این افراد و شرکت‌ها در گروو همکاری و تعامل با همدیگر است و این تعامل بوده که یک اکوسیستم یکپارچه را ایجاد کرده است. کشور دانمارک اصولاً قوانین سخت‌گیرانه‌ای در ارتباط با مهاجرت به این کشور در نظر گرفته است و در نظر بسیاری از کارشناسان مهاجرتی، راه‌یابی به دانمارک نیازمند طی کردن مسیری طولانی و عموماً طاقت فرساست؛ اما به هنگامی که وارد حوزه استارتاپی این کشور می‌شویم، به یکباره شرایط تغییر یافته و بستر مساعدی برای حضور افراد در خاک این کشور فراهم می‌گردد.

این موضوع به دلیل سیاست‌های ویژه دولت آلمان در توسعه فضای اکوسیستم استارتاپی خود است. لازم به ذکر است در اکوسیستم استارتاپی دانمارک 2024 هرچه بیزنس پلن شما از پتناسیل کافی برای رشد و جذابیت بالا برای بازار هدف برخوردار باشد، به همان میزان شانس شما برای دریافت ویزای استارتاپ دانمارک نیز افزایش پیدا می‌کند. البته در کنار بیزنس پلن جذاب، عضویت در اکوسیستم استارتاپی دانمارک به شرایط دیگری نیز نیاز دارد که اصلی‌ترین شرایط آن به شرح زیر تعریف شده است:

  • نداشتن سوءسابقه
  • داشتن سابقه کاری مفید در ارتباط با بیزنس پلن ارائه شده
  • برخورداری از تمکن مالی کافی برای زندگی در دانمارک
  • داشتن سرمایه کافی برای راه‌اندازی کسب‌وکار مورد نظر خود در دانمارک
  • عدم داشتن تابعیت یا شهروندی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به هنگام ارائه درخواست

رویدادها در حوزه استارتاپی دانمارک

دانمارک به عنوان یکی از اعضای مهم اتحادیه اروپا، به بازاری بزرگ با بیش از 450 میلیون مصرف‌کننده دسترسی دارد که چنین موضوعی فرصتی بسیار عالی را در اختیار استارتاپ‌های دانمارکی قرار می‌دهد تا محصولات خود را در سطح بین‌المللی عرضه نمایند. ناگفته نماند در طول سال رویدادهای متعددی در کشور دانمارک برگزار می‌گردد که هر یک از آن‌ها نیز در نوع خود یک فرصت عالی برای آن دسته از استارتاپ‌هایی خلق می‌کند که به دنبال ارتباط با سرمایه‌گذاران، سایر کارآفرینان و مشتریان بالقوه هستند.

جالب است بدانید که به نظر بسیاری از تحلیل‌گران اقتصادی وجود چنین رویدادهایی است که سبب شده تا اکوسیستم استارتاپی دانمارک بتواند در یک بازه زمانی کوتاه به لیست اکوسیستم‌های برتر این حوزه در جهان راه پیدا کند. فعالیت انجمن‌های استارتاپی از یکسو و وجود فضای کار اشتراکی از سوی دیگر یک اکوسیستم پویا را برای جامعه کارآفرینی دانمارک به ارمغان آورده است. از رویدادهای مهم حوزه اکوسیستم استارتاپی دانمارک در سال 2024 که فعلاً برگزار نشده‌اند، می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • The Denmark Founder and Investor Meetup 2024
  • Demo Day-ERP Data for New Financial Solutions
  • Nordic India Startup Summit 2024 by TechBBQ
  • The Malmö Startup Conference 2024
  • Open Innovation Masterclass-Sep
  • Startup Fund Raising Program
  • Startups Mentorship Program
  • AI Founders Meetup #4
  •  

مزایای اکوسیستم استارتاپی دانمارک

تا اینجای کار متوجه شدیم که کشور دانمارک یکی از دیجیتالی‌ترین کشورهای موجود در جهان است و برنامه استارتاپ آن دری را به روی یک اکوسیستم کارآفرینی پررونق باز می‌کند که شخص به راحتی در آن امکان رشد داشته و می‌تواند به سرعت تجارت خویش را توسعه دهد.

سیاست‌های حمایتی دولت دانمارک یکی از مهم‌ترین مزایایی است که اکوسیستم استارتاپی این کشور از آن برخوردار است که این سیاست‌های حمایتی خود را به شکل دسترسی به شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مراکز تحقیقاتی مشترک نشان می‌دهد که با استفاده از این ابزارها می‌توانید کلیه پتانسیل‌های استارتاپی خود را آزاد کنید.

لازم به ذکر است که استارتاپ‌ها در دانمارک به بودجه‌های دولتی و خصوصی دسترسی دارند و شما از طریق تماس با Business Hub می‌توانید از کارشناسان کسب‌وکار عمومی فعال در دانمارک، راهنمایی رایگان دریافت کنید.

شتاب دهنده (برتر) در اکوسیستم استارتاپی دانمارک

حمایت‌های مشاوره‌ای ( شتاب دهنده استارتاپ) از مزایای کم‌نظیر اکوسیستم استارتاپی دانمارک به شمار می‌روند و در عمل شتاب دهنده‌های متعددی در این کشور فعالیت دارند که به کلیه استارتاپ‌ها در حوزه‌های مختلفی مثل مشاوره در جهت رفع چالش‌ها، ارائه فضای کار اشتراکی، شبکه‌سازی و غیره کمک می‌کنند. از برترین شتاب دهنده‌های اکوسیستم استارتاپی دانمارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Startup Wise Guys: این شتاب دهنده در شهر کپنهاگ یک برنامه فشرده 5 ماهه را در اختیار استارتاپ قرار می‌دهد که این برنامه فشرده متناسب با بروزترین ابزارهای موجود برای توسعه پایدار کسب‌وکار تنظیم شده است. برنامه‌های این شتاب دهنده دانمارکی شامل ترکیبی از جلسات حضوری و آنلاین است که 7 یا 8 هفته آن به صورت حضوری در کپنهاگ و 14 الی 15 هفته نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این برنامه فشرده به شما کمک خواهد کرد به راحتی از پس چالش‌های موجود در مسیر توسعه استارتاپ خود برآیید. این برنامه شتاب دهنده سقف بودجه‌ای 80 هزار یورویی ارائه می‌کند و برای کلیه شرکت‌های فعال در حوزه خدمات خرده فروشی، فناوری سلامت، بیوتکنولوژی و مواردی از این دست راه‌حل‌های عملی خوبی برای دستیابی به رشد پایدار دارد.
  • Accelerace: یکی دیگر از شتاب دهنده‌های پیشروی فعال در اکوسیستم استارتاپی دانمارک، Accelerace بوده که از یک تیم متخصص شامل سرمایه‌گذاران، نوآوران مجرب و کارافرینان شکل گرفته است. این شتاب دهنده خود را متعهد به شناسایی و پرورش ایده‌ها و استعدادهای نوآورانه کرده است که از برنامه‌های شتاب دهنده آن می‌توان به مواردی همچون Beyond Beta، Female Founders Incubator و Nordic Mentor Network for Entrepreneurship اشاره کرد.
  • Futurebox: شتاب دهنده Futurebox یکی از بازیگران کلیدی اکوسیستم استارتاپی دانمارک به شمار می‌رود که به دنبال ساختن جامعه‌ای از نوآوران، مهندسان، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است. این شتاب دهنده با ایجاد چنین جامعه‌ای قصد دارد از استارتاپ‌هایی که برای نسل‌های بعدی بشر مفید هستند حمایت کند و با ارائه امکانات لازم به چنین استارتاپ‌هایی به همراه مربیان قوی، توسعه‌دهندگان تجاری و سرمایه‌گذارن، به استارتاپ‌ها کمک کند تا به موفقیت چشمگیری در حوزه فعالیتی خود دست پیدا کنند. لازم به ذکر است که استارتاپ‌های فعال در حوزه سخت افزارها نوآور و آن استارتاپ‌هایی که در زمینه آب و هوا فعالیت دارند، در اولویت دریافت خدمات این شتاب دهنده هستند.

استارتاپ های موفق در دانمارک

استارتاپ های موفق در دانمارک

اکوسیستم استارتاپی دانمارک پر از استارتاپ‌های موفقی است که هر یک از آن‌ها به نوبه خود نقش کلیدی را در رساندن دانمارک به توسعه یافته‌ترین الگوی دولت رفاه در جهان ایفا کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین استارتاپ های موفق در دانمارک را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

نام استارت‌آپ

حوزه فعالیت

سال تاسیس

علت موفقیت

Tradeshift

مالی

2009

ایجاد تحولی در انجام وظایف مالی شرکت‌ها

Vivino

پلتفرمی برای خرید و فروش نوشیدنی در جهان

2010

نوآوری در خرید نوشیدنی به سلیقه اشخاص (وب‌سایتی شبیه به آمازون)

Labster

واقعیت مجازی و شبیه‌سازی

2011

استارتاپی برای آموزش الکترونیک و ارائه کننده آزمایشگاهی مجازی

BlackWood Seven

بازاریابی آنلاین و تبلیغات

2013

بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای ایجاد تحول در تبلیغات سنتی

Templafy

مدیریت اسناد اداری و سازمانی

2014

ایجاد پلتفرمی برای مدیریت بهینه اسناد و مدارک

Pleo

مالی و حسابداری

2015

ایجاد سیستمی برای کنترل و مشاهده کلیه هزینه‌های حسابداری شرکت‌ها

Lunar

مدیریت امور مالی

2015

ایجاد برنامه‌ای دیجیتالی برای مدیریت پول شخصی خود

Gaest.com

رزرو آنلاین اقامتگاه گردشگری

2015

ایجاد بازار بزرگ دیجیتالی برای رزرو مکان‌های گردشگری

Forecast

هوش مصنوعی

2016

فعالیت در حوزه مدیریت پروژه

Superb

نرم‌افزار رستوران و مهمان‌داری

2017

ایجاد پلتفرمی همه کاره برای رستوران‌دارها

استارتاپ های شکست خورده در دانمارک

البته در میان لیست بلند بالای استارتاپ های موفق در دانمارک، برخی از استارتاپ‌ها نیز وجود دارند که به دلیل عدم اقبال و نداشتن برنامه راهبردی محکوم به شکست شدند. برخی از این استارتاپ های شکست خورده در دانمارک را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

استارتاپ های شکست خورده در دانمارک

Admazely

در سال 2013 به دلیل کمبود بودجه و عدم داشتن استراتژی مناسب در تامین بودجه مورد نیاز تعطیل شد. این استارتاپ در حوزه بازاریابی فعالیت داشت و دوران فعالیت آن از سال 2011 تا 2013 ثبت شده است.

Sharingear

این استارتاپ در صنعت موسیقی فعالیت داشت و بازاری را فراهم کرده بود تا نوازندگان سازهای خود را از این استارتاپ اجاره کنند. مدت فعالیت شرینجر 1 سال بوده و عموماً کوچک بودن بازاری که بر آن تمرکز کرده بودند را علت شکست این استارتاپ معرفی می‌کنند.

Shipbeat

یک API به منظور کمک به تجارت الکترونیک بود و مقدار بودجه‌ای بین 1 تا 10 میلیون دلار در اختیار داشت؛ اما بنا به دلایل مختلفی که عمدتاً از بی‌نظمی در برنامه توسعه ریشه می‌گیرد در نهایت پس از 3 سال فعالیت در سال 2016 تعطیل شد.

 

 

جمع بندی

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، دولت دانمارک بستر بسیار مساعدی را برای رشد کسب‌وکارهای فعال در حوزه استارتاپ‌ها فراهم کرده است و سیاست‌های حمایتی این دولت بود که اکوسیستم استارتاپی دانمارک را به یکی از برترین اکوسیستم‌های موجود در این حوزه تبدیل کرد. اگر به دنبال آن هستید که ویزای استارتاپی دانمارک را دریافت و به این کشور پیشرفته جهان مهاجرت کنید، به یک کارشناس مهاجرتی خبره در این زمینه نیاز خواهید داشت. کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اسمارت آپ ویزا سال‌ها تجربه فعالیت در حوزه دریافت ویزای استارتاپی دانمارک را دارند و شما می‌توانید با شماره گیری شماره تماس 02187700913 از خدمات مشاوره‌ای ما در این زمینه بهره‌مند شوید.

آنچه در کنارتان به سرانجام خواهیم رساند …

سوالات پر تکرار

شهرهای کپنهاگ، اودنسه، هرنینگ، آرهوس و آلبورگ.

بله شما باید ثابت کنید که تمکن کافی برای زندگی در دانمارک را دارید.

اعتبار آن 2 ساله بوده که امکان تمدید اعتبار آن وجود دارد.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.